Spoločnosť Volvo vynakladá vysoké finančné prostriedky na elektrifikáciu vozidiel. V budúcnosti má v pláne, pre každý svoj model so spaľovacím motorom vytvoriť variant, s hybridným alebo elektrickým pohonom. Svoj záujem smeruje aj na vodíkové články.

„Nikdy nehovor nikdy, pokiaľ ide o technológie. Myslím si, že palivové články sú zaujímavé, avšak najbližších 10 rokov budú zaujímavejšie batérie elektrických vozidiel. Palivový článok je v podstate tekutá batéria, takže v určitom čase sa možno budeme venovať aj im.“ Bjorn Annwall, viceprezident pre predaj a marketing spoločnosti Volvo. Podľa jeho ďalšieho vyjadrenia, nevidí veľký rozdiel medzi batériami a palivovými článkami, pretože sú to veľmi podobné pohony.

Vodíkový pohon by chceli dopriať aj svojmu modelu XC90, ktorý by získal nálepku ekologického vozidla vytvoreného pre bežného zákazníka. Elektrina vytvorená pomocou vodíkových palivových článkov je omnoho čistejšia vďaka tomu, že výsledný odpad je  namiesto emisií, v podobe pary z čistej vody. Klasické palivá ako nafta či benzín pri výbuchu zmesi produkujú škodlivé emisie. Používanie vodíka preto mnoho automobiliek vidí ako cestu k čistejšiemu ovzdušiu.

Termín, kedy by mali byť vozidlá od spoločnosti Volvo obohatené o vodík nebol doposiaľ zverejnený. Nie je sa však čomu čudovať, táto myšlienka elektrifikácie vozidiel je pre spoločnosť ešte len na začiatku.

Volvo xc90 luxusné SUV

Volvo XC90 je v mnohých ohľadoch luxusným SUV. Jeho kabína je plná prvotriednych materiálov s futuristickým a užívateľsky príjemným vzhľadom. Model XC90 ponúka viac priestoru pre cestujúcich a batožinového priestoru oproti ostatným konkurentom. Bolo vymenované ako finalista pre ocenenie 2018 Best Luxury 3-Row SUV for Families.

Vozidlo je vybavené asistenčnými prvkami pre vodičov, ako je napríklad adaptívny tempomat ,monitorovanie mŕtveho uhla, Apple CarPlay či Android Auto.

Nedostatočná infraštruktúra palivových staníc

Ďalším problémom, ktorých sa Volvo obáva je nedostatočná infraštruktúra čerpacích staníc na vodík. Svoje vozidlá chce spoločnosť masovo vyrábať tak, aby sa ku nim dostali bežný zákazníci zo všetkých krajín.

Práve čerpacie stanice na vodík sú veľkým problémom. Vzniká veľký tlak na výrobcov vozidiel, aby produkovali svoje vozidlá na vodíkový pohon, pretože bez vozidiel by tieto stanice nemal kto využívať. Čo ak je však problém v tom, že zákazníci si vozidlá nekupujú práve preto, že v ich krajine nie je vybudovaná sieť čerpacích staníc? Napríklad, na Slovensku by sme hľadali čerpaciu stanicu s vodíkom veľmi ťažko ak vôbec. Najbližšie sa tieto stanice nachádzajú v Nemecku či susednom Česku. Uvidíme, ako sa bude vyvíjať priebeh vývoja a predaja vozidiel a možno sa ich raz dočkáme aj na Slovensku.