Peugeot sa po dlhých rokoch konečne rozhodol vybočiť z istej línie svojich vozidiel a vytvoril nový, štýlový liftback s názvom radu 508. Mnohý tento model považujú za jeden z najkrajších automobilov vôbec. Nepôsobí jedinečne len na prvý pohľad, ale aj počas testovacích jázd v Monaku sa novinári vyjadrili, že vodič má aj skvelý zážitok z jazdy.

Z počiatku sa zdalo, že automobilka sa upriamila hlavne na svoje ,,SUV Trio-2008, 3008 a 5008“. Práve preto príjemne a hlavne neočakávane prekvapil nový model 508, ktorý priniesol auto ešte viac zamerané na vodiča, ale zvládne aj rodinné výlety, či dlhé manažérske cesty.

Ako už býva zvykom, keď príde nová trieda alebo vyššia generácia tak sa samozrejme zmenia aj rozmery. Tie sa zvyknú zväčšiť, no automobilka Peugeot vo svojom modeli 508 rozmery práve naopak zmenšila. Auto sa skrátilo o 80mm, znížilo o 60mm ale naopak rozšírilo o 20mm.

Zmenšil sa aj rázvor o 24mm a tak sa dostal na výsledných 2 790mm. Praktickejší batožinový priestor ponúkne verzia liftback, v ktorej sa zdvihne aj okno spolu s kufrom a vytvorí celkových 487 litrov úložného priestoru. To je postačujúca veľkosť a celkovo na takýto typ vozidla výborný výsledok.

Keď sa už hovorí o výborných výsledkoch, tak by sme mali spomenúť aj novú platformu MBP2 a zníženie hmotnosti o skvelých 70 kilogramov, vďaka ktorým je auto lepšie ako kedykoľvek predtým.

Hoci aj keď novinka nebude neprekonateľná vo svojej triede v segmente objemu batožinového priestoru alebo miesta v interiéri, automobilka stavila skôr na vzhľad. Auto sa z vonka zmenilo výrazne, hlavne teda denné LED svietenie, ktoré má vzhľad ,,zubov šabľozubého tigra“, vďaka ktorému dokážete jednoznačne rozlíšiť nový liftback. Tento detail nevyzerá vždy najlepšie na fotkách, no v skutočnosti vyzerá naozaj výborne. LED svietenie vzadu teda koncové svetlá majú vzhľad škrabancov od poriadne ostrej šelmy. Dizajn potvrdzuje že v segmente svetiel sa Peugeot inšpiroval zvieracou ríšou.

Auto sa prezentuje aj výrazne nízkym podvozkom – hrá sa na taký luxusnejší športáčik. Veď predsa len čistá výska 1,4m je poriadne nízka.

Ale na športák by nemal len vyzerať ale mal by sa tak správať aj na cestách. Ako prvá bola testovaná vrcholná verzia GT s naftovým dvojlitrovým motorom s výkonom 130kW a krútiacim momentom 400Nm. Motor je spojený s osemstupňovým automatom, ktorý pomáha autu k dostatku jazdnej dynamiky.

Pri druhej GT verzii – benzínový 1,6 litrový motor s výkonom 149kW a krútiacim momentom 300Nm, sa dá hovoriť o väčšej zábave za volantom a istej športovej jazde. V obidvoch testoch bol zvuk perfektne odhlučnení. V prípade športovej možno až príliš.

Jedným z najväčších prekvapení je správanie sa podvozku počas jazdy na mokrej ceste. Podvozok je úplne pokojný a nie sú cítiť žiadne pochybnosti. Vďaka adaptívnemu nastaveniu nie sú cítiť žiadne jamy, nerovnosti a ani drobnejšie výmoli na cestách.

V prepnutí na športový režim auto reaguje ostrejšie a podvozok tvrdšie, športovejšia je aj reakcia na stlačenie plynu.

V interiéri stoja hlavne za zmienku elektricky nastaviteľné sedačky s funkciou masírovania, ktoré sú súčasťou najvyššej výbavy vozidla. Peugeot 508 doteraz disponoval riešením I-Cockpit, v ktorom sa nachádza 12,3-palcový display pred vodičom, head-up display, športovo skosený volant a 10-palcový display infotaimentu.

Výborne riešený je interiér. Práve vďaka tomu sú lepšie viditeľné budíky, ktoré sú vyššie položené a tlačítko Štart/Stop systém nájdeme v rade tlačidiel pod display-om. V interiéri nebude problém ani s odkladacími priestormi. V stredovom panely sú 3 priehradky a vo dverách je taktiež dosť miesta. Nachádza sa tu aj nenápadne miesto pod display-om, kde sa môžu nabíjať zariadenia s technológiou Qi.

Nastupovanie na zadné sedadlá je jemne sťažené ako vo väčšine liftbackov, ale keď už sedíte tak miesta je dostatok akurát pre 4 dospelé osoby. Celkový dojem vylepšujú aj luxusne pôsobiace materiály použité v kabíne.

Model je plný nových technológií. Sú tu napríklad sledovanie mŕtveho uhlu, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat s možnosťou zastaviť a znova sa rozbehnúť. Prekvapením je nočné videnie, ktoré sa v tejto kategórii nachádza len veľmi zriedkavo.

Na Slovensku je možné francúzsky sedan zakúpiť od počiatočných 33 490€ v edícií Privilege. Vybrať si môžete z 133kW benzínového modelu a 130kW naftového prevedenia, obidva s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Celkový verdikt je, že Peugeotu sa podaril zaujímavý sedan, ktorý je síce viac zameraný na pôžitok z jazdy než na praktickosť, ale celkový dojem je viac než dobrý.