Dopyt po crossoveroch a SUV stále neutícha, dôkazom je aj nové volvo XC 40. To, že neplánuje byť v tieni svojich starších bratov, modelov XC60 a XC90, ukázalo už krátko po predstavení. Môže sa pýšiť sa titulom auta roka v danej kategórií, čo je krásny úspech ak si vezmete že súťaží s modelmi ako Audi Q3 a BMW X1.
Poďme sa spolu pozrieť na to, čím si to vyslúžilo.
Na prvý pohľad vyzerá auto veľmi robustne. S dĺžkou 4 425, šírkou 1863 a výškou 1625 milimetrov, sa stáva ideálnym mestským crossoverom. Rázvor kolies 2702 milimetrov dáva pasažierom pocit priestrannosti a komfortu o triedu väčšieho auta.
Eleganciu autu dodáva výrazná predná maska chladiča, vďaka ktorej si auto nepomýlite so žiadnou inou značkou. Adaptívne LED svetlomety sú doplnené režimom automatických diaľkových svetiel. Cez deň sa nestratíte vďaka klasickému LED svieteniu a v hmle ani tme už vôbec nie pretože intenzita svietenia sa automaticky zvýši, zákruty presvieti samozrejme tiež. Svetlomety sa nachádzajú spoločne v balíčku ,,Light“ aj s rozšíreným osvetlením interiéru. Kvôli bezpečnosti a perfektnému nočnému fungovaniu by ani v tom vašom nemalo chýbať, priplatíte si však 1000€. LED svetlomety sa nachádzajú aj v zadnej časti vozu, kde dopĺňajú dve výfukové koncovky a plastové lemovanie spodnej časti nárazníka.
Posudok exteriéru je vec vkusu, ale nemyslím si že dizajnu je čo vyčítať. Celkovo je to jednou zo silných stránok automobilky.
V najsilnejšej naftovej verzii sa pod kapotu dostal dvojlitrový agregát s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 140kW (190 koní), ktorých maximálny točivý moment je 400 NM. Je spojený osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies AWD. V tejto vrcholnej naftovej motorizácií je dosť koní aj na športovejšiu a svižnejšiu jazdu, pri nej do interiéru prenikne zvuk s výraznejšie hlbším tónom.
Počas jazdy si vodič môže vybrať z viacerých jazdných režimov, ako napríklad: Comfort, Eco, Dynamic a Offroad. Hlavne posledný spomínaný prekvapil, pretože na prvý pohľad by ste tak dizajnovo dokonalý kúsok mimo spevnenej cesty určite neposlali.
K pôžitku z jazdy prispieva jednoduché riešenie interiéru, ktoré sa automobilke dobre osvedčilo. Vizuálne pôsobí veľmi príťažlivo vďaka kvalitným materiálom, dostatku priestoru a inovatývnym riešeniam rozloženia. Nemôže chýbať ani budíkový štít, na ktorom si môže vodič vybrať z viacerých možných režimov. Uprostred palubnej dosky sa nachádza 9-palcový display infotaimentu, ktorý pripomína klasický tablet. Obi dva display-e majú perfektné rozlíšenie a vždy pohotovo reagujú.
Vývojový tím Volva sa zameral hlavne na úložné priestory. Doslova obrovskou prednosťou je 460-litrový kufor. Multifunkčné plátno dvojitého dna dokáže vytvoriť priečku v kufri na ktorú si môžete napríklad zavesiť tašku s nákupom a predísť tak dobre známym nepríjemnostiam. Vpredu, pri vodičovi a spolujazdcovi sa reproduktory dostali z dverí na palubnú dosku a tým pádom vznikol priestor napríklad na 2-litrovú fľašu alebo notebook.
Je podľa Vás titul auto roka zaslúžený?