Volkswagen predstavuje už 3. generáciu populárneho modelu Touareg. Doteraz sa ich predalo vyše milióna. Bude vo svojej úspešnej ceste pokračovať aj naďalej?

Má mohutný vzhľad vďaka ktorému sa stáva na cestách nepriehľadnutelným a to i napriek skromnej výške 1,7 metra.  Vo vnútri očarí tiež, modernou technikou a praktickosťou. Touareg sa vždy vynímal medzi svojimi súpermi jazdnými vlastnosťami v teréne. Práve preto vozil toto meno aj špeciál na Dakarskej rally. Nejeden majiteľ vozu sa zvládol napríklad Transsibírsku magistrálu a podobné náročné terény, ktoré väčšinou autá zvládnu, ale s viditeľnými ujmami na exteriéry.

Dizajnéri model predĺžili na 4870 milimetrov, vďaka ktorým sa kufor zväčšil na 810 litrov úložného priestoru. Hmotnosť sa podarila zredukovať o úctyhodných 106 kilogramov vďaka kombinovanej konštrukcii z hliníka 48% a vysokopevnostnej ocele 52%.

Majiteľov auta poteší určite aj praktickosť tohto SUV. Volkswagen nemá skoro žiadne prahy takže nemusíte prekračovať veľké nosníky ako to je v prípadoch napríklad mercedesu. Nastúpite teda oveľa pohodlnejšie a bez lamentovania nad tým ako to spraviť bez zašpinenia nohavíc.

V predných radoch sa sedí nečakane blízko čelného skla, nech si sedačku nastavíte akokoľvek. Pasažierom na zadných sedadlách to však vytvára o to viac priestoru. Pre vodiča je táto pozícia veľmi výhodná, lebo cez obrovskú kapotu má perfektný výhľad na cestu. Šoféra začiatočníka môže zneistiť šírka vozu, ktorá má aj zo spätnými zrkadlami cez 2 metre. To je dosť na zneistenie aj sebe lepšieho frajera napríklad na diaľnici pri jazde v zúžených pruhoch. Práve pre tieto situácie ho vybavili arzenálom asistenčných systémom, v ktorých sa nachádza aj jeden pre spomínané situácie.

Vydarená je aj palubná doska, na ktorej sa nachádza 9,2 palcový display. Ten však za príplatok môžete nahradiť 15 palcovým. Logika infotaimentu pochádza z tej na ktorú sú používatelia značky Volkswagen zvyknutý, čiže aj staršia veková kategória sa do toho rýchlo dostane. Real-time Traffic je zabezpečený spoluprácou Google Maps, ktorá Vám uľahčí a cestovanie a ušetrí čas nájdením najrýchlejšej cesty.

Zatiaľ sa v Európe predáva trojlitrový šesťválec TDI s výkonom 210kW a krútiacim momentom 600Nm, ktorý začína na sume 61 200€. Od júla prišla do ponuky aj jeho slabšia verzia turbodiesel so 170kW a 500Nm. V ponuke nesmie chýbať ani benzínová verzia, ktorá by mala byť vo verzii šesťválca (340koní) a štvorlitrového osemválca TDI. V Číne, v ktorej je Touareg hlavným trhom, je v ponuke aj 367 koňové plug-in hybridné prevedenie.

Celkový dojem z auta je veľmi dobrý, má vynikajúce jazdné vlastnosti, je plné užitočnej elektroniky, funguje pohotovo, rýchlo a má super grafiku a prehľadnosť. Vzhľad si samozrejme musí ohodnotiť každý sám ale ako to už u popredných automobiliek býva na dizajnové prvky ktoré sa Vám na prvý pohľad zdajú iné, sa veľmi rýchlo navykne.