Jaguar sa rozhodol vstúpiť do neprebádaných vôd plne elektrickým modelom I-Pace, ktorý nemá v podstate žiadnu konkurenciu z radov prémiových značiek. To či Jaguar týmto modelom neurobil krok vedľa ukáže až čas, ale fakt, že vytvoril skutočne pozoruhodné vozidlo vieme už teraz.
Hoci elektrickým pohonom otvoril Jaguar novú kapitolu svojich dejín, dizajn modelu I-Pace zostal verný klasickej koncepcii. V prednej časti dominuje obrovská predná maska. Jej funkčné využitie je však nulové, keďže za týmto mohutným otvorom charakteristickým pre celú modelovú paletu Jaguaru sa nenachádza spaľovací motor ktorý by potreboval prívod vzduchu. Samozrejmosťou sú LED diódové svetlá vpredu aj vzadu.
I-pace má tvar podobne ladený ako dnes veľmi obľúbené „športové“ SUV ako napríklad BMW X4. Absencia klasického motora však dovolila konštruktérom výrazne skrátiť prednú kapotu. Línia strechy sa postupne zvažuje až k menšiemu zadnému spojleru, alebo skôr odtrhovej hrane nad oknom piatych dverí. Výsledok aerodynamického tvaru karosérie je súčiniteľ odporu vzduchu len 0,29.
Celkové rozmery nie sú v žiadnom prípade markantné. Celková dĺžka len zľahka prekračuje 4,6 metra. Pre Jaguar bola praktická stránka jej prvého elektrického modelu jednou z priorít. Rázvoru náprav chýba k trom metrom len pár milimetrov. Vďaka tomu, že sa podarilo posunúť jednotlivé nápravy tak ďaleko od seba ponúka I-Pace vnútorný priestor za ktorý by sa nemuselo hanbiť žiadne rodinné auto. Batožinový priestor neobmedzujú batérie, ako sa to často krát stáva v hybridných autách. Aj preto môže ponúknuť až 650 litrov objemu.
I-Pace nezdieľa podvozkovú platformu so žiadnym zo svojich súrodencov v ponuke Jaguaru. Celá konštrukcia bola zhotovená výhradne pre potreby tohto modelu. Ukázalo sa to nevyhnutné aby bol využitý potenciál elektromobilu stopercentne. Jadro konštrukcie tvoria lítiovo-iónové články batérie, ktorá je uložená pod celou kabínou. Toto umiestenie je výhodné z hneď niekoľkých dôvodov. Batéria, rozložená prakticky pod celým autom, zvyšuje pevnosť celej karosérie. Je to zároveň najťažšia časť celého auta. Jej umiestnenie čo najnižšie k vozovke zabezpečuje lepšie jazdné vlastnosti, pretože váha je rovnomerne rozložená medzi obe nápravy.
O pohon sa starajú dva elektromotory, ktoré sa nachádzajú v strede každej nápravy. V praxi to znamená že sú poháňané všetky štyri kolesá. Dôvodom však nie sú terénne ambície I-Pacu, ale skôr zabezpečenie ideálnej trakcie. S váhou vyše dve tony je to celkom pochopiteľné.
Elektrický pohon a dve tony váhy je na prvý pohľad predzvesťou slimačieho tempa ako šprintom jaguára. Opak je však pravdou. Celkový výkon oboch elektrických motorov je rovných 400 koní. Ak ešte zoberieme do úvahy krútiaci moment 700 Nm, ktorý nastupuje prakticky okamžite, tak isto nikoho neprekvapí zrýchlenie z 0 na sto kilometrov za hodinu za 4,8 sekundy. Týmto údajom prekonáva aj jediného reálneho konkurenta – Teslu Model X v jej dvoch najslabších verziách, ktoré sa cenou pohybujú na úrovni I-Pacu.
Cena základného modelu začína na slovenskom trhu na 77 tisícoch eurách. To rozhodne nie je málo, I-Pace ako protihodnotu ponúkne veľkorysý vnútorný priestor a svižnú dynamiku pohybu.
Pri elektromobile však treba prirodzene rátať aj s istými obmedzeniami. Ľudia, ktorí sa pre tento model rozhodnú sa určite potešia nad ušetrenými financiami v porovnaní s klasickým naftovým alebo benzínovým autom. Nevýhodou je však doba nabíjania. Na 80% kapacity batérie sa z nuly dostane I-Pace z bežnej zásuvky za viac ako 10 hodín. Rýchlonabíjacia stanica rovnakú úroveň nabitia zvládne za 45 minút, čo sa ale stále nepribližuje pár minútam tankovania na čerpacej stanici.
Celkový dojazd by sa mal podľa údajov automobilky pohybovať okolo 480 km. I-Pace je teda vhodný aj na dlhšie trasy, no dovolenka k moru asi nebude ideálny nápad. Na batérie poskytuje výrobca záruku 8 rokov alebo 160 000 kilometrov. Ako veľmi ovplyvní jazdu a cenu auta znížená kapacita po tomto míľniku nie je jasné ale vzhľadom na to, že nové batérie nebudú lacný komponent by mal každý potenciálny zákazník právom spozornieť.