Nemecká automobilka Audi sa rozhodla rázne vstúpiť na cestu elektromobilov a jej prvým modelom bude SUV s názvom e-tron. Tento názov sa na trhu skloňuje už nejaký ten čas a Audi vytvorilo tomuto modelu aj skvelú reklamu v podobe niekoľkých upútavok. Až teraz však bol e-tron skutočne odhalený a predstavený verejnosti. My sa pozrieme na niekoľko údajov, ktoré by vás mohli zaujímať.

Audi e-tron je už na prvý pohľad robustné SUV, ktoré sa môže radiť k starším súrodencom ako sú Q5, či Q7. A tieto krivky potvrdzujú aj nasledujúce čísla. Rázvor vozidla je 2 928 milimetrov, celkovú dĺžku tvorí až 4 901 mm a jeho výška je 1 616 mm. Väčšie rozmery tohto elektromobilu sa samozrejme prejavili aj na batožinovom priestore, ktorého základný objem predstavuje 800 litrov a po sklopení sedadiel až 1615 litrov.

Po dizajnovej stránke si Audi zachovalo svoju tvár a nepúšťalo sa do žiadnych extrémov. I cez to však môžeme badať určité zmeny, ktoré potvrdzujú, že pôjde o auto budúcnosti. Zaujmú určité veľké disky kolies ale aj zadné diódové svetlá, ktoré sú spojené v jeden pás. Tento prvok sme si mohli všimnúť napríklad aj u modelu Q8, ktorého výroba prebieha práve na Slovensku. Interiér  je až na niekoľko malých detailov , takmer rovnaký ako u ostatných modelov značky Audi.

Nemecká automobilka z Ingolstadtu je okrem iného známa aj vďaka svojim skvelým technológiám a tie nebudú chýbať ani v modeli e-tron. Zákazníci sa tak môžu tešiť na množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov. Nebude tu chýbať napríklad parkovací asistent, adaptívny systém udržiavania vzdialeností,  varovanie pred prechádzajúcimi autami pri cúvaní a mnoho ďalších asistentov.

Čo sa týka pohonu, tak o ten sa postará dvojica motorov, pričom každý z nich je umiestnený na jednej náprave. Ich spoločný výkon je 300 KW (408 k) a 664 Nm v režime Boost a 264 kW (358 k) a 561 Nm v normálnom režime. Vďaka týmto elektromotorom zvládne e-tron stovku za 5,7 s. Jeho maximálna rýchlosť bude obmedzená na 200 km/h a to z dôvodu šetrenia energie.

Batérie uskladnené v podlahe budú disponovať s celkovou kapacitou 95 kWh. Tá by podľa výrobcu mala stačiť na dojazd až 400 km, pričom záruka batérií je stanovená na 8 rokov alebo 160 000 najazdených kilometrov.

Cena tohto modelu je pre domáci trh stanovená na 79 900 eur a svoju oficiálnu premiéru by mal zažiť v priebehu nasledujúceho roka. Audi plánuje vo výrobe elektromobilov pokračovať a do roku 2025 chce mať vo svojom portfóliu až 12 čisto elektrických modelov.

TIP NA ZÁVER: Ku každému elektromobilu parí aj vlastná nabíjacia stanica, ktorá už nie je žiaden problém. Teraz si ju viete kúpiť aj s montážou do 1000 eur.

Zdroj: Audi